neděle 7. prosince 2014

Red velvet cupcakes

V poslední době je to kolem mě jen a jen samý kapkejk. Hlavně proto, že týdně mi z kuchyně odcházejí minimálně dvě várky (přičemž se pokaždé snažím dělat nové a nové a nové příchutě, takže receptů je čím dál tím víc), pak taky proto, že jsou rozkošné a jdou mi líp od ruky než obyč dorty.

Takže tentokrát přicházím s klasikou všech klasik - red velvet kapkejky s vanilkovým cream cheese. Co na tom, že red není úplně red, ale spíš brown...

Ty papírové košíčky sice dvakrát neladí, ale když já nemohla najít čistě bílé

Jinak tenhle recept mám otestovaný už asi milionkrát v různých formách a nikdy mě nezklamal, patří mezi moje čokoládové stálice.

Ingredience:
(na 12 cupcakes)

Na korpus:
233 g hladké mouky
2 - 3 lžíce kakaa
půl lžičky jedlé sody
půl lžičky prášku do pečiva
150 g cukru moučka
166 ml podmáslí*
123 ml oleje
1 velké vejce
cca 1 lžička octa
příp. potravinářské barvivo

* celkem úspěšně podmáslí nahrazuji mlékem s cca lžičkou octa, které nechám chvíli odstát, až zkysá

Na krém:
125 g povoleného másla
300 g cream cheese (philly, buko, lučina,...)
moučkový cukr podle chuti
vanilka v jakékoli podobě (lusk, exkrakt, mletá)

Postup:

Pro začátek si vyhřejeme troubu na 180°C a formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky.

V jedné míse smícháme všechny suché ingredience, tj. prosátou mouku, sodu, prášek do pečiva, kakao a cukr.  V druhé prošleháme podmáslí (ev. mléko s octem), olej, vejce, ocet a případně i asi lžičku červeného gelového barviva.

Mokrou směs pečlivě vmícháme do suché (klidně i ručně, stěrkou nebo metlou), těstem naplníme košíčky na muffiny (dávám asi plnou lžíci a půl) a dáme péct na 17-20 minut. Propečenost vyzkoušíme špejlí. Hotové korpusy necháme na mřížce vychladnout alespoň na pokojovou teplotu, ale já je radši zdobím studenější (z lednice, balkónu,...).

Na krém si nejprve vyšleháme máslo s cukrem až zesvětlá a pak postupně vešleháme cream cheese. Zdobíme pomocí trezírovacího sáčku a špičky příp. i dalších ozdob, jako je cukrové sypání a podobně.


Jak jsem už říkala, na tenhle recept nedám dopustit - díky oleji je těsto vláčné a "nepráší" a krém je taky naprosto boží - máslo ho drží pohromadě, ale cream cheese mu dodává správnou lehkost. Používám ho často i jako základ pro čokoládový krém - dám do něj jen 200 g cream cheese a 100-200 g čokolády (s 50-76% kakaa).





1 komentář: