úterý 28. ledna 2014

Cupcakes s černým čajem a citronovým krémem z mascarpone

Už několik měsíců se chystám na čajové cupcaky, říkala jsem si, že nejjednodušší práci bych měla, pokud bych použila zelený japonský čaj matcha. Jenže to bych nebyla já, kdybych se ji dokopala koupit. Původně jsem doufala, že mi dojde od kamarádky z Vietnamu, to mělo rovnou tři háčky - říct si jí, říct si jí v pravou dobu, když něco posílá do Čech, a taky by to muselo jít, neb z Vietnamu se prý nedá poslat nic práškového. Taky jsem si ji mohla koupit, žejó. To má jeden velkej háček - mě, která si prostě nikdy nemůžu vzpomenout (a když si vzpomenu, tak ji nemají). Matcha nevyšla, ale proč by neměly jít cupcaky z černého čaje?



Samozřejmě to jde! Tak jsem googlila, googlila a nakonec si vygooglila tenhle recept a s menšími úpravami ho prubla. Krém byl v původním receptu máslový (jak jinak...brrr), takže to chtělo vyměnit, tak jsem vzala můj nejoblíbenější z mascarpone. No a k černému čaji nejde nic víc než citron :) 

Ingredience:
(na 9 cupcaků)

Na těsto:
120 ml mléka
3 sáčky černého čaje (měla jsem darjeeling)
40 g másla (povoleného)
125 g cukru krupice
1 vejce
120 g hladké mouky
1 lžička kypřícího prášku
špetka soli

Na krém:
250 g mascarpone
250 ml smetany ke šlehání
1 lžíce cukru moučka
3-4 lžíce citronové šťávy 

Postup:

Mléko přivedeme těsně pod bod varu (když se začnou dělat malé bublinky), dáme do něj všechny sáčky s čajem a necháme vychladnout na pokojovou teplotu (sáčky nevyndáváme). 

Troubu vyhřejeme na 180°C a formu na cupcaky vyložíme papírovými košíčky.

Změklé máslo prošleháme s cukrem do pěny a zašleháme vajíčko. V míse promícháme mouku, sůl a kypřící prášek. Do máslovo-vajíčkové směsi postupně přimícháváme mouku a spol. a čajomléko tak, abychom začínali a končili moukou (kterou do těsta prosíváme).

Hotovým těstem naplníme košíčky asi do půlky (nebo tří čtvrtin) a dáme péct na 20-25 minut. Jestli jsou cupcaky hotové vyzkoušíme špejlí, jak jinak.

Na krém prošleháme mascarpone se šlehačkou, cukrem (můžete ho dát víc i míň, jak chcete) a citronovou šťávou.

Cupcaky ozdobíme a dáme k dispozici k sežrání :)


Celou dobu jsem se bála, že čaj nebude z těsta vůbec cítit, ale spletla jsem se - není znát hned na první pochuť (nebo jak se tomu říká, když to není pocit ani pohled...), ale tak nějak vzadu a moc dobře :) Jinak samozřejmě můžete použít jakýkoliv druh černého čaje - třeba s Earl Grey budou jemnější.





Žádné komentáře:

Okomentovat